Proje 2014/6
AİLE EĞİTİM OKULU
Aile, insanın sosyal olmasında en etkili kurumdur. Birey, toplumun üyesi olma sürecinde temel nitelikleri öncelikle ailede edinir. Bu nitelikler doÄŸrultusunda toplumda sosyal olmuÅŸ, sorumluluklarını bilen, kendine ve baÅŸkalarına güveni olan bir kiÅŸi; ya da sorumluluklarının farkında olmayan, baÅŸkalarına ve kendine karşı öz güvenini yitirmiÅŸ ve suça eÄŸilimli bir kiÅŸi olarak deÄŸerlendirilir. Ä°nsan kendine ve baÅŸkalarına karşı olan sorumluluklarını ve özgüvenini ailede kazanır. Ergenlerin saÄŸlıklı birer yetiÅŸkin olmaları saÄŸlıklı iliÅŸkilerin olduÄŸu aile ortamıyla yakından ilgilidir. Bir ailenin üyelerinin birbirleriyle kurdukları iletiÅŸimin kalitesi, aile içi iliÅŸkilerin saÄŸlıklı devamını saÄŸlar.
Aile içi iletiÅŸimi duygusal ve sosyal yönleriyle irdeleme yaklaşımı ne yazık ki yeterince yaygın deÄŸildir. Adölesanların saÄŸlıklı bireyler olarak yetiÅŸmelerinde önemli rol oynayan duygusal iyilik durumları gerek eÄŸitim, gerek araÅŸtırma çalışmalarında yeterince ele alınmamaktadır. Oysa baÅŸarı ve mutluluÄŸun en önemli etmeni olan duygusal iyiliÄŸin yapısını ve düzeyini çok sayıda faktör etkilemektedir. Bu faktörlerin başında aile, özellikle anne-baba iliÅŸkileri gelmektedir.
SORUMLULUK
Aile içi iletiÅŸim becerileri konusunda ailelerin ve dolayısıyla da toplumun iletiÅŸim kalitesini artıran eÄŸitimlere ihtiyacı vardır. Proje saÄŸlıklı ve mutlu gençlerin topluma kazandırılmasında aile içi iletiÅŸimin çok önemli olduÄŸu misyonuyla oluÅŸturulmuÅŸtur.. Aile içi iletiÅŸimin aile bireylerinin duygusal geliÅŸimleri açısından önemli olduÄŸunu ortaya çıkarmak ve ebeveynlere aile içi iletiÅŸim eÄŸitimi vererek onların tutumlarını saÄŸlıklı ve güçlü kılmak amaçlanmıştır.
KAPSAM
Kütahya Halk EÄŸitim Merkezi ve AkÅŸam Sanat Okulu’na kayıtlı kursiyerlere aile içi iletiÅŸim ve aile içi huzur konularında hemÅŸirelik bölümü son sınıf öÄŸrencileri tarafından eÄŸitimler vermek,
EÄŸitime katılan bireylerin aile içi huzur oluÅŸturma öz yeterlilik düzeylerini ölçmek.
Katılımcıların aile içinde yaÅŸadıkları olayları anlamak ve bu olaylara çözüm önerileri getirmek.
EÄŸitim sonunda katılımcılara eÄŸitim broÅŸürleri dağıtmak.
EÄŸitim veren öÄŸrencilere sertifika vermek.
FAYDA
ÖÄŸrencilerin kazanımları
Sosyal sorumluluk projelerini gerçekleÅŸtirebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi edinmeleri,
Sosyal becerilerini geliÅŸtirmeleri,
Bölge halkıyla iletiÅŸimde bulunarak ortak çözümler üretebilme becerisi kazanmaları,
Üniversiteye ve topluma olan aidiyet duygularını geliÅŸtirebilmek,
Halkın kazanımları
Aile içi etkili iletiÅŸim için gerekli bilgi ve beceriyi edinmeleri,
Empati kurarak aile içinde yaÅŸanan olaylara ortak çözümler üretebilmeleri,
Aile içi iletiÅŸim hakları konusunda bilgi edinmeleri.
Yrd.Doç.Dr.Sultan GÜÇLÜ Proje Yürütücüsü
DPÜ SaÄŸlık Yüksekokulu HemÅŸirelik Bölümü
ArÅŸ.Grv.Emel ELEM Proje Yürütücü Yardımcısı
DPÜ SaÄŸlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü
ArÅŸ.Grv.AyÅŸegül UNUTKAN Proje Yürütücü Yardımcısı
DPÜ SaÄŸlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü